Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Apuja arkeen

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Apuja arkeen

Arkea piristää nätit lautaset ja maukas sapuska
Miten selvitä arjesta, kun seuraavaan reissuun on vielä viikkoja? Tämän kysymyksen parista minä oon löytänyt itseni useaan otteeseen viime aikoina - mikään ei oikeen tunnu miltään, eikä innostusta oikein löydy. Oon koittanu keksiä keinoja opettaa itelleni arjesta nauttimista, ettei kokoajan olis tuli perseen alla ja mieli jossain aivan muualla. Oon löytäny kolme keinoa joista kaks on hyvää ja yks vähintään kyseenalainen. Siltä varalta, että fiilis on heikko näinä tammikuun pimeinä päivinä muillaki ku mulla, aattelin laittaa vinkkini (myös sen kyseenalaisen) jakoon. Tässä ne tulee:

Vinkki yksi: Arjen luksus. Tämä on se, mistä niissä naistenlehdissä höpötetään. Mulle arjen luksusta on kokata hyvää ruokaa mainioista (kotimaisista) raaka-aineista, asetella ruokapöydälle nätit astiat, uudet aterimet ja servetit ja asetella myös ruoka nätisti lautaselle niin, että tulee vähän ravintolafiilistä. Nautitaan rauhassa kynttilänvalossa. Parasta on se, että tästä saa nauttia joka päivä, ja joka ikinen päivä se tuntuu yhtä luksukselta!

Vinkki kaksi: Tee pakollisten asioiden lisäksi ainoastaan niitä asioita, joista nautit. Oon viime aikoina yrittänyt punnita tarkkaan, teenkö niitä asioita, mitkä on oikeasti kivoja. Vapaailtoina, kun ei ole mitään sovittua puuhaa oon alkanu kyseenalaistamaan tätä ainaista tietokoneella roikkumista. Vaihtoehtoisesti vois vaikka katsella telkkaria ja kutoa samalla, lukea kirjaa tai pelata pelejä! Nukkumaan mennessä voi sitten puhkua itsetyytyväisyyttä ja miettiä, mitä kaikkia mukavia asioita päivän aikana tulikaan tehtyä. (Tämän päivän mukavat asiat: ruuanlaitto (naurisranskalaisia juustolla, ite tehtyjä luomujauhelihapihvejä ja kirpeää salaattia), juoruhetki Emilian kanssa, ateria Tiinan ja Karimin kanssa sekä Tiinan ja Flavion vierailu.)

Vinkki kolme (tämä on se kyseenalainen): Haaveile! Mieti, mitä tekisit jos voittaisit lotossa. Jos voisit matkustaa viiteen paikkaan maailmassa, mitä ne olis. Jos voisit syödä ainoastaan lempiruokiasi, mitä söisit. Jos huomenna ei tarttis mennä töihin tai kouluun, miten päivä kuluisi. Tässä on tietenkin se vaara, että kun haaveilee maailmanympärysmatkasta, ei välttämättä vierailu Haaparannalla tunnu niin siistiltä. Se tekee siitä kyseenalaisen.

Siinäpä oli mun masennuksentappovinkit. Toimiiko? Ja vielä tärkeämpi, löytyykö teiltä omia vinkkejä?

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu