Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Ensimmäiset askeleet Barcelonassa

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Ensimmäiset askeleet Barcelonassa









Nimenomaan monikossa askeleet, sillä saattoipa olla että kävi niin että meikätyttö tepasteli pitkin Barcelonaa koko päivän muutamaa istahtamista lukuunottamatta. Nyt polttaa niin pohkeita kuin pikkuvarpaitakin, mutta olipas se taas sen arvoista! Tää kaupunki on aivan käsittämättömän kaunis, ja heti kun nousin juna-asemalta maan pinnalle kirosin, ettei Karim ole mun mukana. Se tykkäis tästä aivan käsittämättömän paljon. Mutta ens kerralla!!

Tänään oon pyöriny pääasiassa tässä hostellin huudeilla Graciassa, mutta kipittelin kuitenkin jo vähän pidemmäs ja vierailin Gaudipuistossa eli Parc Guellissa, ja olihan se komea. Hostellista neuvottiin että sinne ei kyllä kannata kävellä mutta minä kävelin ja viimeistään siinä vaiheessa kun aloin kivuta mäen päälle ei naurattanu, mutta nopeasti unohtui kaikki kun näin ne upeat maisemat!

Ja tää sää, se on jotain aivan uskomatonta. Olin kattonu etukäteen et tänään sunnuntaina olis pitäny olla jotain 15 astetta. Kun nousin lentokenttäjunaan, siellä oleva mittari näytti kymmenen, olin ehkä semisti pettyny mutta tulin pikaisen pohdinnan jälkeen siihen tulokseen että ei haittaa! Kun päästiin mun pysäkille, mittari oli noussu 16 asteeseen. No se kelpas. Välillä mustissa farkuissa oli aivan polttavan kuuma, mikä oli mukavaa vaihtelua alle vuorokausi sitten nautittuun Helsingin -2 ja loskaan.

Lento oli taas niin ihana kokemus kuin kuudelta lähtevä lento voi olla. Mun viereen penkkiriville pöllähti tietty se koneen ainoa viisihenkinen perhe jossa kaikki lapset oli alle kymmenen. Edessä olevalla rivillä istuskeli sitten ne koneen ainoat kaksi vauvaa. Mutta ei se mitään, mulla oli korvatulpat ja kahden tunnin yöunien jälkeen nukuin ainakin suurimman osan lennosta.

Huomenna olisi luvassa lisää jalkojen kidutusta, mutta aamulla aattelin ensimmäiseksi tsekata Barcelonan aletarjonnan. Ainakin voi olla että parissa espanjalaispuljussa pitää vierailla, jos ei muuten niin sen takia, että ne sijaitsee hostellikadulla! Hostelli on muuten aivan mainio! Mulla luvattiin yhden hengen huone ja hengailenkin nyt itekseni kahden hengen huoneessa, voi joka toinen yö nukkua aina erissä sängyssä. :D

Tunnisteet:

2 kommenttia:

22. tammikuuta 2012 klo 21.11 , Blogger Karim kirjoitti...

Ehkä ens kerralla!

 
23. tammikuuta 2012 klo 9.44 , Blogger Inka kirjoitti...

Ei mitään ehkä!

 

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu