Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Samasta purkista naamaan ja ruokaan

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

torstai 29. marraskuuta 2012

Samasta purkista naamaan ja ruokaan

Tadaa, yllä olevassa kuvassa näätte meikän tämän talven luottokosmetiikkatuotteen! Kun Sansu pari päivää sitten listasi omat lempparinsa, jäi se mun takaraivoon mietityttämään pariksi päivää. Mulla ei ihan viiden tuotteen listaa oo, mutta ajattelin kertoa tuosta yhdestä, joka on kyllä sen verran monikäyttöinen, että melkein viidestä menee.

Aloin käyttää kookosöljyä ulkoisesti joskus keväällä, mutta ilimojen lämmetessä sen käyttö unohtui sitten kesällä. Nyt syksyllä kun iho alkoi kuivua mietin että miten saisin tarpeeksi kosteutetun ihon mineraalipohjalle, ja kävelin keittiön kaapille. Arvoin vähän aikaa oliiviöljyn ja kookosöljyn kanssa, ja valitsin niistä sen kivemman tuoksuisen ja sivelin kookosöljyä nassuuni. Toki se on superöljyistä, mutta kyllä kosteuttaa! Imeytymisessä menee noin tunti, mutta eipä ainakaan iho hilseile sen jälkeen, vaikka miten hieroo mineraalipuuteria ihoon. Kookosöljy saa siis jäädä ainakin mun kuivahkoon nassuun täksi talveksi, katsotaan kesällä sitten niitä kevyempi kosteuttajia.

Naaman ja paistinpannun lisäksi oon käyttäny kookosöljyä tiukan paikan tullen myös dödönä. En hikoile hulluna, joten se toimii mulla ainakin niinä päivinä, kun ei oo treenejä. Silloin kun mulla oli tukkaa (sillä edelleen tuntuu aivan kaljulta), käytin sitä myös hoitoaineena kuiviin latvoihin. Levitin kunnolla kookosöljyä latvoihin, annoin vaikuttaa tunnin tai pari ja menin suihkuun. Mun latvat oli kyllä sen verran hirviässä kunnossa että mitään ihmeitä ei tapahtunu, mutta kyllä ne takut oikeni vähän normaalia vähemmällä vaivalla.

Lisäksi oon kuullu vaikka mitä tarinoita, mihin kookosöljyä voi käyttää. Vinkkejä kyselin paitsi luontaistuotekaupan myyjältä, kaivelin myös täältä ja täältä. Oikeastaan kookosöljy alkaa tuntua tosi suositulta ihon- tai tukanhoitotuotteelta, mulla ainakin lähipiiristä on löytynyt monta, joilla on purnukka myös vessan kaapissa.



Miten muuten ootte te käyttäneet kookosöljyä? Uusia vinkkejä otetaan vastaan!

Tunnisteet:

2 kommenttia:

30. marraskuuta 2012 klo 22.35 , Blogger Linda / lindaserafia.com kirjoitti...

Kiitos tästä vinkistä, täytyykin ostaa tuo itselleni ja kokeilla hiukisin ja vaikka yövoiteena kasvoille :) Löytyyköhän marketeista vai vain luontaistuotekaupoista?

 
30. marraskuuta 2012 klo 22.53 , Blogger Inka kirjoitti...

Jostain isommista marketeista saattaa löytyä, mutta Lifesta varmasti. Sain Stokkan Lifesta superhyvää palvelua, ja siellä oli tosi osaava myyjä joka olis listannu kookosöljyn käyttötapoja kauneudenhoidossa vaikka päivän jos olis ollu aikaa jäädä kuunteleen. :D

 

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu